Zion

11 augustus 2019 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

De kids zijn natuurmoe! Zarah is er al nooit aan begonnen, Hanne heeft alles mee gedaan en Casper heeft alleen Bryce Canyon geskipt. Vandaag dus Zion. En we moeten zeggen, de entree is geweldig! En de rest van het state park ook. Alleen met ons, vinden nog duizenden anderen dat. Zion is dus vol! Zo vol dat je er met de auto al niet meer in mag. Er rijden shuttlebussen vanaf onze campground die je op verschillende punten af zetten. We besluiten halverwege uit te stappen bij Weeping Rock. Doen een ultrakorte hike en pakken de bus naar het eindpunt Temple of Sinawava (met hike naar The Narrows). Die hadden we beter kunnen skippen! We zien het al als we de bus uitstappen. Er staat een Efteling waardige rij voor de bus terug en de hike is één grote processie. We besluiten om te keren. Dit zijn we niet gewend van de andere natuurgebieden. Het kost ons ruim een half uur voordat we weer in de bus op de weg terug naar onze campingplaats zitten. Nogmaals, het is een prachtig gebied, maar wordt compleet overlopen. Het enige wat je nog mist is een hotdogkraam de Mac, Taco Bells en een Subway halverwege (om de Amerika experience compleet te maken). We blijven hier dus geen twee nachten, maar gaan een dag eerder naar Vegas en doen twee nachten Los Angeles.

Lets roll the dice!!!

‘s Avonds zie ik mensen met zwembanden over de camping lopen. Terwijl er geen zwembad is, maar wel een stevig stromend riviertje. Ik roep Casper even om samen te kijken. Al snel zien we een prima plek om te zwemmen en we besluiten dan ook direct onze zwembroeken aan te trekken. Nemen een duik en laten ons meevoeren met de stroming. Het is fris en daarom wel lekker. Ook Hanne haakt aan. Afgekoeld en wel zien we de zon achter de bergen verdwijnen. Nog een vuurtje stoken en dan is het klaar met de grote natuurparken.

IMG_20190810_154323IMG_20190810_161844IMG_20190810_155212IMG_20190810_190729