Muir Woods

20 augustus 2019 - Mill Valley, California, Verenigde Staten

Via de Panoramic Highway gaan we op weg naar Muir Woods. Tegen beter weten in hopen we ergens een parkeerplek te vinden voor de RV om wat grote bomen te zien. Er wordt namelijk aangegeven dat de parkeerplaatsen bij het visitor centre niet geschikt zijn voor voertuigen langer dan 20 ft. En de onze is 30 ft.

We rijden dan ook voorbij het visitor centre en zoeken verder. De wegen zijn smal en erg bochtig. Zo nu en dan moeten we zelfs even stoppen om een auto te laten passeren.

En dat parkeren? Het lijkt er op dat alle parkeer verbodsborden in Amerika hier langs de weg staan. We kunnen alleen op een paar plekken even stoppen. We maken snel wat foto’s hier en daar en duiken dan meteen de camper weer in. Want naast de onmogelijkheid tot parkeren is het koud en mistig. Geen panoramic views, geen grote bomen! Dus die blijft nog op de bucketlist van de kids staan. Manon en ik hebben Muir Woods in 2002 namelijk al bezocht.

We besluiten terug te rijden, even af te tanken en zijn begin van de middag weer op de camping. Het grote inpakken en opruimen kan beginnen! Morgen voor 11.00 uur leveren we de camper in. Met net iets meer dan 4000 mijl meer op de teller dan waar we hem mee opgehaald hebben, één versleten linker voorband en één licht beschadigde achterbumper.

1. Suus:
    20 augustus 2019
    Jammer van de mist, maar een goede reden om over een paar jaar weer terug te gaan 😉😊. Pak ze voor straks en een veilige reis terug naar huis! Tot gauw 💋
  2. Helga en Uwe:
    Hele goede terugreis.