North Rim, 8161 ft/2487 m

10 augustus 2019 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Grand Canyon, North Rim. We lopen naar de Grand Canyon Lodge via de Transept Trail. Een route langs de noordrand van de Grand Canyon. Fantastische uitzichten vanuit het bos en steile rotswanden bijna loodrecht naar beneden. Na toch een stevig uurtje lopen komen we aan bij de Lodge. Daar Aangekomen zijn er nog een paar mooie uitzichtpunten. Op een ervan staat een lading 65 plussers met hele dure fotocamera’s op statieven gericht op de canyon. Ik ga er voor de grap even tussen staan met mijn i phone en vraag aan van de heren waarom ze nu precies met zijn allen naar één plek gericht staan? We fotograferen de bliksem! We hebben een apparaatje op onze camera die de lichtflits registreert en dan snel een foto maakt. Aan de overkant van de Canyon hangt inderdaad een stevige onweersbui en ik zie regelmatig een stevige flits. Ieder zijn hobby zeg maar. Het was me wel al opgevallen dat er aardig wat bomen met bliksemschade zijn (grote reep bast/schors er af van boven naar beneden).

In de Lodge nemen we nog een drankje in de saloon, daarna lopen we via het Bridle Path terug richting de campground. Weer een fantastische stille plek op het uiterste puntje van de North Rim (wat mij betreft blijven we er nog twee weken!)

De volgende dag rijden we op de terugweg nog langs een kudde bizons en genieten we van het landschap wat weer een totaal ander karakter heeft dan de eerdere natuurgebieden en gaan we op weg naar Bryce.