Casper

25 juli 2019 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Na een eindeloze rit over enorme vlaktes zijn we aangekomen bij het plaatsje Casper. We doen één overnachting op de campground bij Fort Caspar. Echt een doorgangsplek voor ons. Er staan namelijk campers en caravans van mensen die er wonen. Voor seizoenswerk en ook wel omdat sommigen niets anders meer hebben. Zoals het gezin naast ons.

Omdat we relatief laat aankomen en de plek een grote steenvlakte is besluiten we uit eten te gaan. Bij de receptie hebben we gevraagd waar goede restaurantjes zijn. Langs heel 2 street krijgen we te horen. Johnny J’s diner kiezen we uit. Een all american diner en populair. Nadat we de camper hebben geparkeerd en ik nog in gesprek raak met een Amerikaan die me ook nog allerlei tips mee wil geven, blijkt dat we een minuut of twintig moeten wachten. Dat doen we lekker buiten waar inmiddels een stevige wind is opgestoken. We zagen al een bui aankomen. Het weer kan hier plotseling snel omslaan. Op de camping adviseren ze dan ook om zonneschermen en andere losse spullen niet onbeheerd achter te laten. We hebben de kinderen dus maar meegenomen 😎.

Op de terugweg maken we ook nog een foto van Casper bij het gemeentehuis! Zijn naamplaats.

We worden gewekt door werklui die om 05.00 hun acht of tien cilinder pick up starten. Die gaan op weg naar hun klus. Wij vertrekken dus ook op tijd en rijden Casper uit. Ik krijg ook meteen meer respect voor onze ruimtelijke plannenmakers, want wat maken mensen er een bende van wanneer ze de ruimte hebben en die ook nemen. Links en rechts van ons rijden we toch al snel een kwartier door een soort van industrieterrein. Afgewisseld met trailerparks en hele kleine huisjes. Ook ruimen ze niets op. Iets wat ze niet meer nodig hebben laten ze gewoon staan.