Mount Rushmore en Museum of Geology

23 juli 2019 - Rapid City, South Dakota, Verenigde Staten

Oftewel stenen kijken vandaag. Eerst de uitgehakte hoofden van de founding fathers. Jefferson, Roosevelt, Washington, Lincoln. We hadden ze nog iets groter verwacht. Het is er vol met toeristen. We besluiten het presidentiële pad te lopen. Ongeveer een halve mijl naar boven krijg ik te horen van een medewerker van het visitor centre. Die me vervolgens vraagt of ik uit Nederland kom. Hij heeft vijf jaar in Maastricht gestudeerd en geeft me een Nederlandse beschrijving onder de woorden alsjeblieft!

Grappig hoe die Amerikanen aan de ene kant heel open, vriendelijk zijn en je alles vertellen en tegelijkertijd kom je er lastig achter hoe ze nu werkelijk in elkaar steken. Net als de eigenaar van het park waar we nu staan. Die verteld op de vraag of we van bier houden en lokalen brouwerijen willen bezoeken dat hij alcoholist is en al negen jaar geen druppel meer drinkt......

Op de terugweg naar onze camperplaats gaan we nog langs het Museum of Geology. Dinobotten en stenen kijken. Daar doen we vooral onze bioloog in spe Casper een plezier mee. En de kids willen natuurlijk ook wat stenen kopen. Ze hebben tenslotte gespaard voor deze trip.

We tanken ook de camper nog even af, want morgen weer een flinke rit naar Casper, Wyoming. Staat nr. 3 en we zijn al een tijdzone verder.

Mount Rushmore #2

1. Helga en Uwe:
    23 juli 2019
    Super leuk om zo een beetje mee te reizen.
  2. Suus:
    24 juli 2019
    Wow al weer onderweg naar een nieuwe staat... wat een mooie reis tot nu toe! En je blijft geweldig schrijven Erwin! 👍🏻👍🏻