Cody en eerste overnachting in Yellowstone

25 juli 2019 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Yeehaa

We zijn in Cody, rodeo capitol of the world! En dus ook bij de rodeo. Iedere avond is hier voor cowboys en girls goed geld te verdienen. Tenminste wanneer ze in het zadel blijven zitten. Een lekker typisch Amerikaans avondje start met een gebed en het volkslied. Hier dus ook. Staan en petje af.

De twee stadions zitten goed vol en we starten.....met? Reclame! Rijdend op een paard met een vlaggenstok in de hand komen er ongeveer 40 bedrijven langs. We vragen ons op een gegeven moment af wanneer de vlaggen op zijn? En dan beginnen we echt. De kids vragen zich af of rodeo net zoiets is als stierenvechten. En zien vervolgens de eerste cowboy binnen vijf seconden van het paard afstuiteren. Die is rijp voor een enkeltje hospitaal. De volgende houdt het wat langer vol en scoort de eerste punten van de avond. Zarah vindt het geweldig en wil morgenavond weer. Casper kijkt zijn ogen uit, is sowieso een fan van stadions en Hanne? Hanne vindt het dierenmishandeling en zet haar gezicht op standje onweer. En houdt dat de hele avond vol, dat dan weer wel!

We zien verder nog barrelracing, Dames die hun paard zo snel mogelijk om drie oliedrums heen jagen. Bull riding, met 1000 kg zware stieren die als een tank door de arena gaan. Ook worden we vermaakt door een idiote Australiër die het publiek opwarmt tussen de bedrijven door.  We zien kinderen op paarden racen en hebben een prima avondje. In het pikkedonker rijden we naar onze overnachtingsplaats op een camping middenin Yellowstone. Wat een wereld.

1. Omaniek:
    25 juli 2019
    Leuke verslagen Erwin, ik kijk nu al uit naar de volgende! 🤗
  2. Pa en Ma:
    25 juli 2019
    Het is hier werkelijk te warm om te reageren met 'n warmte record 40,9"graden code oranje en smog .Maar jullie hebben het wel leuk met de rodeo coboy's .je schrijf inderdaad leuke verhalen👍
  3. Helga en Uwe:
    26 juli 2019