Via Dinosuarusbotten naar Grand Junction

2 augustus 2019 - Grand Junction, Colorado, Verenigde Staten

Op de plek waar de Colorado samenkomt met de Gunnison (rivieren) is Grand Junction ontstaan. Ff 60.000 inwoners en in de staat Colorado. We hebben weer een prachtige rit achter de rug en de teller is inmiddels de 2000 mile gepasseerd.

Vanmorgen zijn we vertrokken uit Vernal, maar niet nadat Casper en Erwin beide een echte cowboy hoed gekocht hebben. Dat wordt voortaan met een cowboyhoed en op klompen door de straat! Daarna zijn we doorgereden naar Jensen om in een state park te kijken naar een site waar dino’s zijn opgegraven. Een deel daarvan hebben ze in de berg laten zitten en er een gebouw omheen geknutseld. En er zitten er veel in die berg.

Het verhaal verteld dat een flinke overstroming/modderstroom de dino’s heeft meegesleurd en dat een hele stapel bij elkaar is komen te liggen. Tientallen miljoenen jaren, een paar ijslaagjes en wat andere activiteiten eroverheen en je hebt een rots met dino’s erin. Een ijverige Amerikaan is daar begin 1900 in gaan hakken, nadat hij bij een bezoekje aan die bergen de dinobotten zo boven de rotsen/grond uit zag steken. Complete dino’s zijn daar opgegraven en in musea overal in de states beland. Een deel hebben ze dus laten zitten en daar staan wij nu naar te kijken.

De reis naar Grand Junction was er trouwens een van uitersten! Brede dalen, kale vlaktes, bossen, schitterende rotsformaties en fantastische vergezichten. En dat in een ritje van tweeënhalf uur.

We blijven weer twee nachtjes staan en gaan morgen Grand  Junction verkennen.

1. Hans Mulder:
    Gave hoed Erwin.
  2. Familie Baltus:
    2 augustus 2019
    Casper heeft er ook een! Alles ok in Italië?
  3. Omaniek:
    2 augustus 2019
    Jullie zijn onder één hoedje te vangen 😂🎩 Enjoy!
  4. Hans Mulder:
    3 augustus 2019
    Toren in Pisa staat nog steeds scheef.