Grand Junction

3 augustus 2019 - Grand Junction, Colorado, Verenigde Staten

We slaan weer wat proviand in voor een nachtje in de natuur. En snappen inmiddels goed waarom de Amerikaan vaak fastfood eet in diners. Boodschappen doen voor gezond voedsel is duurder dan uit eten met slecht voedsel.

De tweede avond in Grand Junction eten we ook maar weer eens buiten de deur. Het centrum is zowaar geen drukke doorgaande weg, maar een slingerend stukje asfalt met terrasjes en kunst. Hier gebeurt het. We parkeren de camper buiten het centrum en lopen een rondje. De pizzeria waar wel willen eten hebben we al gespot. En het is er druk met lokaal volk. Een goed teken! We bestellen allemaal een aparte medium pizza. Het duurt even, maar dan heb je ook iets. Niet goedkoop, maar wel heel lekker. Wanneer Manon haar pizza gebracht wordt blijkt ze toch een large besteld te hebben. En die is ruim twee kee zo groot als een medium. Formaatje voorwiel van een trekker! Ze zeg dat ze deze niet besteld heeft, maar dat geloven we natuurlijk niet....ha ha ha. Er gaat pizza mee terug in de camper in ieder geval!

Die avond zie ik ook nog een hoogtepuntje van kapitalisme. De RV waar wij in rijden is met ruim 30 feet (10 meter) een kleintje. De Amerikanen rijden veelal in grotere campers. Tot formaatje touringcar, waar de gemiddelde wielerploeg jaloers op is en die kunnen dan ook aan de zijkant uitschuiven. Vaak hebben ze er dan nog een auto (ook geen kleintjes) of een speedboot of aanhanger met trikes of motoren achter hangen. Enfin, er stond dus een formaatje touringcar met uitschuifzijkanten. Een enorm ding. En die had tv aan boord. Echter deze tv een flinke flatscreen zat niet aan de binnenkant, maar aan de buitenzijde. Klepje omhoog en tv kijken......idioot!