Grant Teton

29 juli 2019 - Colter Bay, Wyoming, Verenigde Staten

We hebben korte rit voor de boeg, Yellowstone uit en Grant Teton in. Onderweg stoppen we nog een paar keer voor fantastische uitzichten, een waterval en gewoon omdat het kan. Omdat we al een paar dagen geen bereik hebben en ook de TomTom onze bestemming niet direct vindt rijden we het eerste stuk naar een plaatsje dat iets eerder op de route ligt en de TomTom wel weet te traceren. Van daaruit neemt de telefoon van Manon (een Huawei, ja hij mocht mee de VS in van Trump) het over. We moeten nog een half uurtje rijden. Na een minuut of twintig worden we van de hoofdweg afgeleid. De weg wordt smaller, in de verte zien we tipi’s staan. Links af roept de Huawei. Dat is echter de entree van een ranch stevig omhoog op een gravelpad. Dat zie ik niet zo zitten met een campertje van 6500 kg. Manon neemt haar telefoon over van Hanne die voorin zit en kijkt nog een keer. Ergens is iets fout gegaan, we moeten keren. Het is nog ongeveer een half uurtje, dezelfde route terug dan. We waren al langs het state park gereden. .... Eenmaal daar hebben we weer een fantastisch plek. We staan op ca. 2200 meter hoogte in het bos met ernaast een enorm meer en aan de overkant van het meer rijzen de bergen omhoog. De sneeuw is goed te zien, wij gaan zwemmen! Het wordt met recht een frisse duik en daarna opdrogen in een heerlijk zonnetje met een werkelijk waar imponerend uitzicht.

Na het eten gaat Zarah nog los met wat avondfoto’s aan het kiezelstrand. Met die enorme Grant Teton op de achtergrond.

Morgen naar Boulder een tussenstop op weg naar Vernal, dinosaurusbotten bekijken.

1. Anita:
    29 juli 2019
    Voor het geval jullie het nieuws in Nederland/Europa niet helemaal goed doorkrijgen. Voor dino botten kan je gewoon in Europa blijven: In Frankrijk is een gigantisch bot van een dinosaurus gevonden. Het is 2 meter lang en weegt meer dan 500 kilo.

Volgens de onderzoekers is het bot van een Sauropoda, één van de grootste dino's die ooit op de aarde heeft geleefd.

140 miljoen jaar

De Sauropoda leefde meer dan 140 miljoen jaar geleden. Maar volgens de onderzoekers is het bot van de dino heel goed bewaard gebleven.
    Verder is alles wat jullie zien en doen veel cooler dan hier ;-))
  2. Familie Baltus:
    29 juli 2019
    Volgend jaar dus maar weer naar Frankrijk 😂. Maar voor nu ben ik héél tevreden met deze reis 😁