Hip LA

15 augustus 2019 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Wederom met een lyft taxi rijden we rond 11.30 de campground af. We zijn onderweg naar Santa Monica, de pier. En terwijl we dichterbij het strand komen zien we de lucht betrekken. De damp van zee zorgt voor een aangename verkoeling. Eenmaal de taxi uit is het wie het eerste met zijn voeten in de zee staat. Casper wint, de reis van Oost naar West is gelukt!

Na een tijdje in de golven springen zoeken we de pier op. Er is van alles te zien, attracties, winkeltjes, de Bubba Gump Shrimp Company, het einde van route 66 en straatartiesten. Daarna moeten we van de dames nog naar Forever 21, want die hebben we niet in Alkmaar (Nederland). Helaas voor hen is ook deze vestiging gesloten. We eten wat en gaan door naar het strand, wandelend naar Venice Beach. Aanvankelijk vragen de tieners zich af waarom we daar heen gaan. Tot we er zijn. Een sfeervol stukje kust met vele terrasjes, een hip skatepark met hele goede skaters en winkeltjes/straatverkoop. De jongste dames gaan weer los (beide een Venice Beach t shirt in neon kleuren die in de tijd van Doe Maar populair waren) en weten ook Casper aardig mee te slepen (zonnebrillen passen). Al met al zijn we een paar uur verder wanneer we aan het einde van Venice Beach zijn. Het is begin van de avond en de spits is volle bak. Met de taxi duurt het ruim anderhalf uur om terug te komen. We hebben echter ook nog geen trek in eten. Dus besluiten we nog een stukje te lopen en een drankje te doen. De tieners zijn het daarna wel zat en willen terug. Dus taxi besteld en retour campground.

Eten willen ze niet meer, maar Manon en ik hebben nog trek. Dus we bestellen bij een Indiaas restaurant en laten dat op onze campingplek bezorgen. Lang leve de bezorgapps!

Morgen naar Cayucos via de kustroute. Daar staan we aan zee en gaan we lekker zwemmen. Het is hier tenslotte een aangename 28 graden!

1. Omaniek:
    15 augustus 2019
    Yeh, doel bereikt! Over een jaar of wat van noord naar zuid...
    xxx
  2. Carina: