LV-LA

13 augustus 2019 - Los Angeles, Verenigde Staten

Las Vegas - Los Angeles

De zon brandt onbarmhartig op het beton van de interstate naar Los Angeles. Het is ruim 40 graden in de Mojave woestijn. Het grote niets van de Plains is een oase vergeleken met dit landschap. Kale rotsen, met hier en daar wat dood gras, cactussen en struikachtige begroeiing. Het is ook een route waar gegeven de vele brandplekken op de vluchtstrook regelmatig een autootje erg oververhit raakt en in brand vliegt. Het gaat dan ook stevig omhoog en weer naar beneden uiteraard. Wij treffen een uitgebrande Mini aan die nog na walmt (we zagen al een flinke rookpluim achter de bergen omhoog komen en Casper begon al te juichen, spektakel onderweg, kleine ramptoerist).

Voordat we naar LA rijden doen we de dames nog even een plezier met een bezoek aan een outlet store. Ze hebben anderhalf uur om los te gaan. Daarna gaat de bus rijden. Mocht je er niet in zitten, dan moet je op eigen gelegenheid door de woestijn!

Uiteindelijk zijn we met z’n allen onderweg. Hanne een illusie armer en ervaring rijker. Ze heeft niets gekocht, want ze kan niet shoppen onder tijdsdruk......ha ha ha. De rest heeft zijn/haar begeerde kledingstuk of schoeisel. Nu zijn we wel klaar met consumeren in Vegas.

Na nog een korte stop middenin de woestijn (vlak bij Death Valley) om even de hitte te ervaren en de benen te strekken arriveren we begin van de avond op onze campground in een suburb van LA. Nog even zwemmen en vroeg slapen. Morgen Hollywood, Hollywood Boulevard. Beverly Hills, Venice beach en Mulholland drive.

Op Venice beach willen we met onze voeten in zee staan. Dan is de reis compleet, want in 2013 hebben we met onze voeten in zee gestaan aan de Oostkust!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Helga en Uwe:
    13 augustus 2019
    Super leuk om zo met jullie reis mee te kijken. Wat een avontuur
  2. Nanda Mulder:
    13 augustus 2019
    Wat een super reis zeg. En gelukt van de ene naar de andere kant. Save trip
  3. Suus:
    13 augustus 2019
    Weer een geweldig verhaal! Jammer dat het binnenkort ophoudt.... maar tot dan genieten we met volle teugen van jullie avonturen 😉😘
  4. Carina:
    17 augustus 2019
    Niet kunnen shoppen onder een tijds druk... Ik lachte veel te hard hardop😂😂😂💕