Las Vegas, The Strip

12 augustus 2019 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vanaf onze KOA campground Sams Town rijdt een gratis shuttlebus naar The Strip. Die pakken we dus begin van de middag. Eenmaal uitgestapt lopen we door Harrash (hotel met gokpaleis en nog veel meer) naar de hoofdstraat van Las Vegas; ‘The Strip’. We kijken onze ogen uit en rollen van de ene verbazing in de andere. Even wat vergelijkingen. Alle Holland Casino’s in één straat, boven slapen met nog een paar duizend anderen en beneden gokken. Preston Palace als stad, alleen moet je hier overal nog voor aftikken en stevig ook. Europa (fake) in één dag, van het oude Rome naar Parijs met Eifeltoren, van Venetië naar.... ja, naar wat eigenlijk? Het is geen avondje uit, want het gaat 24\7 door. En vooral veel mensen, vrijgezellenfeesten en gokverslaafden die aan duizenden machines hangen. Je kan overal op inzetten. En voor sommige apparaten moet je eerst een cursus volgen. Roulette tafels, Black Jack, bingohallen, fonteinen, bowlingbanen en niet een stuk of 8, maar dan gelijk 52, fastfoodcourts, restaurants, heel veel Star Bucks, luxe winkels, dure sportauto’s, gebotoxte vrouwen, reclame vrachtauto’s die rondjes rijden over The Strip, iedere tent zijn eigen muziek buiten op straat en alles draait maar om één ding; dollars! Heel veel dollars!!!

Wat een enorme ‘plastic’ wereld. Het voorportaal van het einde der tijden. Welke afslag heeft de mensheid hier gemist? En in de avond, we bekijken nog even de watershow voor het Bellagio (Oceans 11 of 12....), dan knallen ze ook de verlichting nog aan. Het levert prachtige plaatjes op en tevens het besef dat dit een stukje wereld is waar we niet rouwig om moeten zijn wanneer dit over een paar generaties ter ziele is. Bucket list afgevinkt!

Morgen een stevige rit voor de boeg, in een keer naar Los Angeles. Kan ook niet anders, want er ligt tussen Las Vegas en LA alleen maar woestijn.

Caesars Palace, Las VegasAchtertuin van The FlamingoParis, Las VegasMMMMMM, M&M’s storeNew York, Las VegasLas Vegas

Las Vegas by nightLas VegasLas Vegas, by nightLas Vegas, the strip

1. Anita:
    12 augustus 2019
    Wat een belevenissen maken jullie mee. 🎰Hebben jullie nog een gokje gewaagd💸?
  2. Familie Baltus:
    Wel 3 dollar vergokt!
  3. Hans Mulder:
    Afgevinkt en nooit meer heen Was Vegas
  4. Omaniek:
    12 augustus 2019
    Nemen jullie wel een flesje water mee in de woestijn? 😂 Goede reis maar weer verder, ben benieuwd wat jullie nog mee gaan maken 🌞
  5. Familie Baltus:
    12 augustus 2019
    Liters water, stapels blikjes, we zijn goed voorzien!
  6. Suus:
    12 augustus 2019
    Jullie reis gaat van het ene uiterste naar het andere binnen een/twee dagen 😊. Lijkt me heel bijzonder om dit te ervaren en nog steeds heel leuk om te lezen 😉.
    Heel veel plezier in LA! We lezen wel weer wat jullie daar beleven 😘😘.