De dame regelt het.... 1

2 juli 2019 - Alkmaar, Nederland

Mei 2018, de Amerika spaarpot wordt omgekeerd en we besluiten dat het kan. We gaan ons oriënteren en komen uit bij de reisorganisatie die ons de vorige keer ook prima heeft geholpen, Tioga tours. Manon heeft inmiddels een eerste route uitgestippeld en we maken een afspraak. Dat wordt een dagje Zwolle. Altijd leuk!?

Het idee is om in de zomer van 2019 op reis te gaan. Gegeven de afstand die we willen afleggen (ruim 5000 km) en wat we allemaal willen zien mikken we op een week of zes. Hoe we dit op het werk regelen zien we later wel. Het is in de zomer toch meestal rustig.

Ruim twee uur zitten we bij Tioga onze reis door te spreken. Het eerste plan is om te starten in San Fransisco en af te sluiten bij Chris en Jennifer + kids in Minneapolis (Edina). Goed idee lijkt ons, maar de camperverhuurders denken daar anders over. U wilt uw camper inleveren in Minneapolis? Helaas dat is niet mogelijk. De dichtstbijzijnde inleverplek is voor veel aanbieders Denver. Van daar moeten we dan vliegen naar Minneapolis. En wat als we de reis nu eens andersom maken en we starten in Minneapolis. Ja, dat kan dan weer wel bij een aantal. Dan brengen ze de camper daar naar toe en kunnen wij hem terugsturen naar San Fransisco. We zien beiden wel de symboliek. Beginnen waar we geëindigd zijn in 2013.

Bijkomend voordeel is een stevig lagere prijs voor deze omgekeerde route. Daar kunnen we dan mooi van shoppen roept een niet nader bij naam te noemen lid van onze familie......... in het kader van we gaan op reis en we nemen mee..... denkt dit lid aan een lege koffer, op de heenweg! Ik besluit de dollarkoers maar eens te monitoren de komende periode.

1. Olga:
    11 juli 2019
    Hele fijne vakantie, lang naar toegeleefd, en nu gaat het gebeuren. Geniet! en ik ga jullie volgen
  2. Angelica:
    13 juli 2019