Naar Schiphol en een prettig Amerikaans autootje

15 juli 2019 - Bloomington, Minnesota, Verenigde Staten

Marius is zo vriendelijk om ons naar Schiphol te rijden. Iets vroeger nog dan bedacht omdat onze vlucht nu om 12.50 vertrekt. Dus rond de klok van 09.30 zijn we op weg. Schoonvader moet even wennen aan het schakelen en ziet tijdens dat multitasken bijna een flinke Toyota MPV over het hoofd op de rechterbaan, waar hij wil invoegen. Een ‘vriendelijk’  toetersignaal, mogelijk gecombineerd met de internationale groet en een oplettende schoonzoon zorgt er voor dat het goed gaat. Beetje zonde om hier te stranden tenslotte.

Op Schiphol aangekomen zien we dat de vakantie-uittocht is begonnen. Nederland wordt massaal ontvlucht. Wij geven de schuld aan Thierry en het klimaat. Veel mensen zoeken vast afkoeling.  We ontwaren hier en daar ook nog een verdwaald geel hesje of zijn dat echte verkeersregelaars. We zijn het even kwijt. Wat we nog meer missen is het begin van de rij voor het inchecken. Na ongeveer 10 minuten wandelen, ik vraag me al af waar de stempelpost is, sluiten we eindelijk achteraan. Dat gaat wel even duren......

Geen zorgen, ik ga jullie niet vermoeien met een check in verhaal. Uiteindelijk komen we ongeschonden aan boord en gaan we op weg.

46785967-D8A9-4F1D-89D2-030F06AEE0BE

Pak ‘m beet een uurtje of achtenhalf later landen we op MSP. De check in verloopt wat moeizaam met giebelende pubers, mislukte vingerafdrukscans bij de zelfbediening en ook de foto’s zijn niet ok. Ze zijn wel gelukt, want je ziet de hele check in hal en we staan er vaak met z’n allen op. Beetje gekke bekken trekkend, de douanier denkt er echter anders over. Die wil namelijk ieder apart op de foto. Dus we mogen nog een rondje, m.u.v. Casper. En worden toegelaten. Op naar de huurauto’s.

Bij de huurauto’s aangekomen worden we verleid (we’ve got a special offer for you today) om in plaats van de bestelde Ford sedan een iets grotere auto te huren. We staan met Casper aan de balie (fout nummer 2) en hij ziet de auto die wordt aangeboden. Ik vraag hem zullen we die doen? (fout nummer 3) Casper steekt zijn enthousiasme niet onder stoelen of banken, dus Houston, we have a go!

D6181AA3-67A2-40CB-9186-0F31A751AEC7

1. Sandy:
    15 juli 2019
    Ziet er top uit die auto (jammer dat je nog geen rijbewijs hebt Casper)
  2. Pa en Ma:
    15 juli 2019
    Er zit toch meestal wat anders op zo'n auto😂? In de toekomst Casper rij jij ook in 'n mooie wagen , maar dan niet in zo'n benzine slurper 👍
  3. Helga en Uwe:
    17 juli 2019